Autor: Jessica Inclán
Díl: první
Žánr: fantasy, romantický
Datum vydání v ČR: 16.3. 2011
Nakladatelství: Metafora

Oficiální anotace:

Miranda není v životě spokojená: nemá štěstí v lásce, jako by stále žila ve stínu své krásnější a úspěšnější sestry, a hlavně si připadá "jiná" než všichni kolem ní.Všechno se ale dramaticky změní, když se po úprku o život před třemi násilníky ocitne uprostřed lidí, o jejichž existenci vůbec neměla tušení. Croyants des Trois…Kdo jsou tihle tajemní, mimořádnými schopnostmi obdaření "věřící" v kápích a čemu to vlastně věří? A kdo je její smutný zachránce, zázračný léčitel a telepat Sariel s podmanivýma jantarovýma očima a záhadnou minulostí?

Příběh svou magickou mocí přenese čtenáře do světa vášnivé lásky, nesmiřitelné nenávisti i urputného boje s mocnostmi zla.

Hned na začátku se naše hlavní hrdinka - Miranda - ocitne v úzkých. Jednoho večera se vrací z předčítání svých básní a nedaří se ji najít auto, které nedaleko zaparkovala. Kdyby šla domů s Danem, který ji (ne poprvé) zval, nemuselo se tohle stát. Ovšem on pro ni byl jen dobrým kamarádem a hlavnš už chtěla být co nejdříve doma. Jakoby se ale ulice, domy a parkoviště s jejim autem, nějak zpřeházely. Vůbec nevěděla, kde je. A jakoby to nestačilo, pomalu se za ní blížily kroky třech mužů. Ty začínaly zrychlovat, pomalu slyšela chlípné dechy každého z nich a také začali být čím dál dotěrnější. Miranda tedy dostala strach a začal utíkat. Zaběhla za roh ulice, narazila na starý dům a opřela se do jeho starých dvěří, ve snaze uprchnout jim. Najednou se ocitla na podlaze nějakého klubu a kolem .. lidé v kápích? Kde to jenom je?

Croyants des Trois
.. Tak to jsou oni. Temné postavy v hábitech. Ale kdo že to přesně je? Dalo by se říci, že čarodějové. Mají svůj vlastní svět, svá pravidla a zákony - nechtějí, aby na ně obyčejní lidé přišli. Samozřejmě vládnou různými schopnostmi, které tajně provozují. Patří mezi ně například přemísťování, čtení myšlenek, uzdravování a řada dalších. Ale k čemu jim tohle všechno je? K ochraně Moyenů. A to je zas kdo? Právě ti obyčejní lidé, kteří se o nich nesmějí dozvědět. Chrání je před Quainem a jeho stoupenci. To je zloduch s velkým Z, bez kterého by kniha ztratila pointu.

Sariel
Jedním z Croyantů je i Sariel. Právě on přispěchal na pomoc Mirandě, když ležela na zemi se zraněným kotníkem po té, co vtrhla na jejich sešlost. Ostatní ji obviňovali z toho, že je Quainův špeh, ale on věděl, že tomu tak není. Přečetl ji totiž myšlenky (jedna z jeho schopností). Poté ji přenesl k sobě domů, ošetřil kotník a převyprávěl celý příběh o Croyantech, Moyenech a velkém zlém Quainovi. Bohužel, Miranda musela na vše zapomenout. I na krásné Sarielovi oči, jeho pevné ruce a rajcovní vůni..

To by ale nebyl milostný příběh, kdyby jedna z poloviček všechno zapoměla, proto Sariel Mirandu pouze uspí, odnese domů a tam ji nechá. Jakmile se Miranda ráno probudí, neví, jestli je její charismatický zachránce pouhým snem nebo až neuvěřitelnou skutečností. I kdyby to byl sen, nemůže se zbavit toho pocitu, když si vzpomene na jeho pevné ruce, objímající její kotník. Jakoby to byla opravdu skutečnost a ne jenom sen. Může to být ale pravda? Tajný svět čarodějů a čarodějek, kteří se snaží ochránit ten její, normální, kterému hrozí nebezpečí?

Tak tahle knížka byla úplně něco jiného, než na co jsem zvyklá. To ale neznamená, že by mě nebavila - to vůbec. Byla docela zajímavá. Hlavně jsem chtěla vědět, jak to vše skončí. Přece jenom ten námět není až tak obvyklý.
Co se psaní týče, nemám nic moc výhrady - tedy vlastně ano. Docela mi tam vadil velký počet francouzských názvů, cizích jmen a tak podobně. Ovšem Sarielova "grupa", tedy Croyanti, pocházejí z Francie, tak se to dá lehce vysvětlit. Co mě opravdu bavilo, byly takové ty "peprné" scény, však víte, ne? :D Autorka je opravdu pěkně popsala, snažila se o pečlivost a detaily, které ovšem trošku zahalila a to je jen dobře. Tyto scény byly tím pádem vášnivé i romantické zároveň. Moje doporučení? Knihu si přečtěte, má něco do sebe.

MOJE HODNOCENÍ: 80%

Upíří polibky / Vampire kisses (Počátek #1) - Ellen Schreiber

26. srpna 2011 v 7:00 | Lady McFly
Autor: Ellen Schreiber
Díl: první
Žánr: fantasy, romantický
Datum vydání: 5.8. 2003
Datum vydání v ČR: 1.8. 2011
Nakladatelství: Zonner Press

Oficiální anotace:

Může se sen o lásce k upírovi stát skutečností?

Šestnáctiletá Raven se odmalička touží stát upírkou. Žije v malém městečku jménem Dullsville a nemá to právě lehké - nerozumí si příliš se spolužáky, kamarádí se pouze s farmářskou dívkou Becky a pochopení nenachází ani u svých rodičů. Hodně času tráví na hřbitově a okouzleně pozoruje staré strašidelné sídlo na kraji jejich městečka. K Raveninu velkému překvapení a vzrušení se jednoho dne nastěhuje do starého sídla nová rodina, Sterlingovi. Vypadají poněkud zvláštně a brzy začnou kolovat zvěsti, že Sterlingovi jsou upíři. Zda je tomu skutečně tak, se rozhodne nadšená Raven zjistit. Seznámí se s mladým a okouzlujícím Alexandrem Sterlingem… a přeskočí mezi nimi jiskra. Je však Alexander skutečně upír? A pokud ano, bude schopen Raven proměnit?

Nejprve chci poděkovat nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku!

Černá. Tímto jedním slovem by se dala charakterizovat Raven. Černé vlasy, černá rtěnka, černý lak na nehty a černé oblečení - to je ona. Už od mala byla jiná. Místo aby byla princeznou, chtěla se stát upírkou, jejím vysněným princem na bílém koni byl Drákula a k narozeninám si nepřála poníka, ale obří vojenské boty. Nemůžete se tedy divit když nezapadá do dokonalého města Dullsville, kde jsou dokonalí lídé, s dokonalými účesy, auty, domy .. zkrátka se vším. Nic zásadního se v něm neděje, ovšem drby se tu šíří rychlostí světla. Ano, zde musí naše šestnáctiletá hlavní hrdinka Raven žít a denodenně navštěvovat místní střední školu. Její jedinou a nejlepší kamarádkou je Becky - dívka, která řije s rodiči na farmě. Spolu tvoří dvojici outsiderů, kterým se všichni vyhýbají. Tedy skoro všichni, až na Trevora. Právě tohohle kluka Raven už od školky nenávidí. Jejich dětinský boj se přenesl i na půdu školy a trvá dodnes. Kdykoli může, tak ji zesměšní a nebo si neodpustí nějakou rýpavou poznámku. Pokaždé sebou vodí nejlepšího kamaráda - lépe řečeno poskoka - Matta, který je jen o něco menší zlo, než Trevor sám. To, co Raven ale poslední dobou dělá větší starosti, než Trevor, je jiný kluk - Alexander.

Přesněji řečeno Alexander Sterling. On a jeho rodina - matka, otec a stařičký komorný, kterému Raven začala říkat děsivý stařík, kvůli jeho vzhledu - se přistěhovali do jednoho domu ve městě. A ne do ledajakého. Do obrovského, starého sídla na kopci, které dřívě patřilo jedné baronce, která před pár lety zemřela. V tak nudném městě, jako je Dullsvill, to způsobilo obrovský rozruch. Ten ještě vzrostl, když po městě začaly kolovat zvěsti, že rodina nikdy nevychází přes den, nosí jenom černou a sluneční brýle, dokonce si v restauraci objednávají jídla výhradně bez česneku! Že by byli upíři? Jestli ano, kdo jiný by to měl zjistit, než Raven. Dá se tedy do pátrání na vlastní pěst, při kterém se s Alexandrem seznámí. Naprosto se zamiluje do jeho vlasů po ramena, božského úsměvu i jeho gotického looku. Konečně našla svou spřízněnou duši, člověka, který je stejný jako ona. Ale je doopravdy upír?

Knížka je napsaná v takovém vtipném duchu, tak jsem se místy docela zasmála. Nic moc tajemno od toho však neočekávejte. První polovinu jsem tak trošku přetrpěla, protože se tam opakovalo pořád to stejné. Ovšem když se naše milá Raven seznámila s Alexandrem, tak to začalo být docela zajímavé. Co mě totálně odrovnalo, byl ten konec - konkrétně poslední dvě strany. Před nimi to vypadalo na obří, až neuvěřitelný "hepyjend", kdy jsem si ťukala na čelo, jak může mít kniha pokračování. Hlavně kvůli tomu konci si tedy s radostí přeču další díl.

MOJE HODNOCENÍ: 65%

Hunger Games - Aréna smrti (1)

21. srpna 2011 v 20:00 | Lady McFly
Autor: Suzanne Collins
Díl: první
Žánr: sci-fi, dobrodružný
Datum vydání: 14.12. 2009
Datum vydání v ČR: 6.4. 2010
Nakladatelství: FRAGMENT

Oficiální anotace:

V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska… Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Neprve bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

TROŠKA HISTORIE .. nebo budoucnosti?
Nacházíme se v budoucnosti, na ostrově, který byl dříve nazýván Severní Amerikou. Nýní se zde rozhléhá země Panem s 12-ti kraji a hlavním městem Kapitol. Ovšem ještě před 74 lety tomu bylo jinak. Byl zde i Třináctý kraj, který se postavil krutosti Kapitolu a to se mu stalo osudným. Nemilosrdně byl odstraněn z povrchu Země. Na "počest" této události, vítezství Kapitolu, a jako připomínka jeho moci a naopak úplné bezmoci ostatních krajů, je každoročně pořádána reality show Hunger Games - Hladové hry. Každý rok, vždy v Den sklizně, je z každého kraje vybrána jedná dívka a jeden chlapec ve věku od 12-ti do 18-ti let. Celkem tedy tvoří 24 účástníků hladových her, kteří spolu budou v přímém přenosu bojovat na život a na smrt. Ovšem vyhrát může pouze jeden!

Katniss Everdeenová žije ve Dvanáctém kraji. Ten se specializuje na uhlí a jeho těžbu. Právě při výbuchu v jednom uhelném dole zemřel její otec. To bylo před pěti lety. Nyní se šestnáctielatá Katniss musí starat o svou matku a mladší sestru Prim. Každý den chodí na lov se svým nejlepším přítelem a společníkem, Huríkánem. Dělí se o kořist, kterou následné prodávají na jarmarku nebo černém trhu. Je to sice nezákoné, stejně jako samotné "pytlačení", ale oba musí živit své rodiny. Na tento život je zvyklá, nedokáže si představit žádný jiný. Ale to se brzy změní.
Dnes je Den sklizně. Co to znamená? Znovu začínají Hladové hry a pro dvě děti z jejího kraje to znamená odloučení od rodiny, domova a skoro jistou smrt. Tento rok je v slosování i její dvanáctiletá sestra Prim. Ovšem má jen jeden lísteček, je to první rok, jaká je šance, že vylosují zrovna ji? Mizivá. I tak se ale Katniss připravuje na dnešní den s obavami. I přesto je po vyslechnutí jména své sestry v šoku, okamžitě se však nabízí jako náhradnice. Až později si uvědomuje, co ji vlastně čeká, a že za pár dní už může být mrtvá. Hunger Games začínají...

Tuhle knihu jsem začínala číst s velkým očekáváním, které do puntíku splnila. Všude na blozích jsem na ni narážela a blogeři ji jen chválily, tak jsem si řekla, že si ji také přečtu. A rozhodla jsem se správně. Suzanne umí dokonale popsat jakékoli maličkosti, tak že vás nenudí a snadno si je představíte.

Hlavní hrdinku, Katniss, jsem si oblíbila již nazačátku. Kdybych ji ovšem "neviděla do hlavy", tak bych některá její rozhodnutí odsoudila. Vždy ovšem chtěla jednat co nejčestněji a do poslední chvíle chránila svoje milované. Věřím, že neměla vůbec lehký život. Přeci jen přijít v 11 letech o otce a nést na svých ramenech obživu zbytku rodiny .. Ne každý by to ustál.
Dále zde byl Hurikán, který se v knize až zase tolik neobjevoval. Pouze na začátku a pak párkrát v Katnissyně mysli. Ovšem četla jsem, že by měl dostat v dalších dílech větší úlohu a že sehraje ještě velkou roli, tak uvidíme.
A Peeta .. Já ho prostě miluju! =D. Opravdu se mi zalíbil na první pohled. Pomalu v ten moment, kdy poprvé padlo jeho jméno. Myslím, že on je ten, co má srdce na správém místě.

Co závěrem? Kniha se blížila k dokonalosti a já se, skoro se strachem, chystám na druhý díl. Opravdu mistrovské dílo a já se jen obávám, aby mě další díly nezklamaly. Suzanne ale pevně důvěřuji a už se nemůžu dočkat dalšího Katnissyna počínájí, protože první díl končil docela.. no .. prostě chci vědět, jak to bude dál! =D

Moje hodnocení: 99%

Krásní Mrtví / Beautiful Dead - Jonas (1)

18. srpna 2011 v 13:49 | Lady McFly
Autor: Eden Maguire
Díl: první
Žánr: fantasy, romantický
Datum vydání: 1.3. 2010
Datum vydání v ČR: 15.3. 2011
Nakladatelství: FRAGMENT

Oficiální anotace:

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Předem chci poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!

Sedmnáctiletá Darina narazí u Jelení řeky na opuštěnou stodolu. Vydává se k ní i přes sílu bušících křídel v její hlavě. Táhne ji tam nepopsatelná síla a žene stesk po nedávno ubodaném Phoenixovi - klukovi, kterého nade vše milovala. Jako by to snad tušila, objeví ho uvnitř. A ještě někoho. Její (údajně) mrtvé přátele a pár dalších Krásných Mrtvých. V prvním okamžiku nevěří vlastním očím a myslí si, že se zbláznila. Uteče, ale na druhý den se vrací znovu. Ostatní ji už očekávají. Hunter - svrchovaný pán Krásných mrtvích ji vše vysvětlí, ale zároveň oznámí, že musí zapomenout a že ji pomocí jejich schopností vymažou paměť. To nemůže připustit. Nemůže zapomenout na to, že kousek za městem dál "žije" jeji kluk. Hunter ji tedy nabídne obchod - bude si vše pamatovat a nabídne ji pár vzácných okmažiků s Phoenixem, ale musí jim pomoct s objasněním smrtí jejich přátel.
Souhlasí. První na řadě je Jonas. Jeho rok se pomalu blíží ke konci a pokud nezjistí okolnosti jeho smrti, za pár dní zmizí navždy. Darina se tedy pouští do nebezpečného pátrání na vlastní pěst. A začíná u Zoey - dívky, která seděla v době nehody s Jonasem na motorce. Přežila, ale je na vozíčku a okamžiky před nehodou se ji vytratily z paměti. Společně však skládají nesouvislé střípky dohromady a Darina zjišťuje, že jeho nehoda na motorce zase takovou nehodou nebyla...

- Krásní Mrtví mají nejen schopnost vymazat paměť, nebo docílit iluze toho, že se na vás vrhá nespočet křídel a buší vám silně v hlavě, ale také řadu jiných. Za zmínku by stálo ovládání vašeho těla pouhou vůlí, přemísťování se nebo má oblíbená - cestování časem. Dále vám také dokáží číst myšlenky, což ovšem není zrovna příjemné, nebo pomocí myšlenek dokáží komunikovat mezi sebou, i na delší vzdálenosti. Naopak jejich slabinou je bouřka. Hromy a blesky, konkrétně elektrický proud. Kdyby je zasáhl, zmizí nadobro. Stejný účinek bude ovšem i po vypršení roční lhůty na zjištění jejich smrti, kdy se pomalu začnou rozkládat a na pár dní před jejich "zmizením" vypadají jako opravdoví zombíci. Pokud jsou dohromady, jejich moc se zvyšuje a sílí. Také záleží na vzdálenosti od jejich úkrytu - čím dále jsou, tím se jejich schopnosti oslabují.
Většinu těchto schopností používají k tomu, aby mohli u Jelení řeky zůstat skrytí, bez jakéhokoli tušení okolního světa. Řadu z nich si Darina, chtě nechtě, vyzkouší na vlastní kůži. Některé ji v hledání odpovědí pomohou, ale o nesnesitelná křídla bubnující všude kolem ní pokaždé, když chce Krásné Mrtvé varovat, opravdu nestojí.

Eden Maguire, žije střídavě ve Velké Británii a Spojených státech. Svůj volný čas ráda tráví u svých přátel na ranči v Coloradu. Sama k tomu říká: "Posaďte mě na koně a nasměrujte mě k nejbližší hoře - tam je můj soukromý ráj."
Na opuštěné coloradské farmě rovněž nalezla inspiraci pro svou tetralogii Krásní mrtví, která vyšla v originále v letech 2009-2010 a stala se jejím prvním hitem. Všechny čtyři díly Krásných mrtvých vydává v češtině Nakladatelství Fragment. V současnosti už Eden pracuje na další sérii, která se bude jmenovat Dark Angel a její první dva díly vyjdou v angličtině v roce 2011.

- Druhý díl Krásných Mrtvých, s názvem Arizona vyjde letos, 17. října opět u nakladatelství fragment.

SEČTENO - PODTRŽENO
Na tuto knihu jsem narazila v blogovém světě. Různí lidé na ni psali různé názory - jedny okouzlila, druhé znudila a někteří se přiklonili k neutrálnímu postoji. Chtěla jsem si tedy knihu přečíst a zjistit, k jaké skupině se přikláním nejvíc já. Také mne zaujala myšlenka - Krásní Mrtví. Říkala jsem si, co to bude. Nějací andělé (podle obálky), nebo bledá stvoření bez života chodící po světě?
Tak jsem se tedy do knihy pustila. A že jsem se do ní pustila hned během první stránky. Autorka se s tím nepárala a hned na začátku tu máme akci, přímo centrum dění. Chvíli mi trvalo, než jsem se rozkoukala, ale během chvilky už mi bylo vše jasné. Trošku jsem taky zápolila s postavami - hlavně s vedlejšími mužskými / chlapeckými. Na můj vkus se tam objevuje až moc vedlejších postav, které do děje (zatím) nic moc nezasahují. Když si ale v hlavě srovnáte, kdo je kdo, jaký má s kým příbuzenský vztah a kdo s kým chodí/chodíl, dá se to levou zadní zvládnout. Hlavní hrdinka, Darina, mi nevadila, ale na druhou stranu jsem si ji nijak nezamilovala. Chytrá možná je, ale některé věci ji došli docela pozdě. Z komára dělala velblouda. A bylo až překvapující jak ji přes její nedostupnost a nevrlost všichni kluci zobali z ruky. Další překvapující věcí je, jak se s Phoenixem po dvouměsíčním vztahu, navíc v jejich věku, milují. Ale budiž, proč se něco takového nemůže stát?
Asi se tedy přikloním k té neutrální skupince čtenářů. Knížka mě docela bavila, zajímalo mě, jak to nakonec vše dopadne, ale neměla jsem problém ji odložit a dělat něco jiného. Těším se na druhý díl, který si chci určitě přečíst. Z téhle série asi nikdy šílet nebudu, ovšem můžu vám ji doporučit. Autorka píše poměrně čítelně, kniha vám hezky plyne..

70% / 100 %